Beräkna ditt lån här!
kr

0 kr kr/månad

Länsförsäkringar Bank

Länsförsäkringar Bank är ett bolag som är en del av Länsförsäkringar, som grundades 1801. Sedan dess har Länsförsäkringar utvecklats till en federation av 23 försäkringsbolag runt om i Sverige. Bolagen är juridiskt fristående från varandra och de flesta beslut fattas lokalt. Dessa mindre bolag äger gemensamt Länsförsäkringar AB och dess dotterbolag. Det är alltså kunderna själva som är ägare till bolaget. I dessa dotterbolag ingår även bankverksamheten.

Banken grundades 1996, i första hand för att erbjuda kunderna en banktjänst som kunde komplettera de övriga försäkrings- och låneprodukterna. Länsförsäkringar Bank har idag nästan 5 % av marknadsandelen och är Sveriges femte största privatbank. Banken är också moderbolag till Wasa Kredit, Länsförsäkringar Fondförvaltning AB och Länsförsäkringar Hypotek AB. Antalet bankkontor runt om i Sverige är nu uppe i nästan 130. Där kan man få personlig service och hjälp med bolån, sparande och investeringar.

Läs mer:

  • Lokal förankring med fokus på kundrelationer
  • Länsfärsäkringar Bank bo- och privatlån
  • Olika typer av kort hos Länsförsäkringar
  • MyLoan hjälper dig hitta rätt lån
  • En komplett internetbank
  • Service och kundtjänst hos Länsförsäkringar Bank

  • Lokal förankring med fokus på kundrelationer

    När Länsförsäkringar Bank bildades var det för att kunna erbjuda en heltäckande lösning för de kunder som redan tar del av Länsförsäkringars grundutbud. Detta gäller försäkring, pension och fastighetsförmedling. Länsförsäkringar Bank kunde då ytterligare stärka sitt varumärke och erbjuda sina kunder ett komplett ekonomiskt system, både när det gäller privat- eller företagskunder. Att hålla verksamheten decentraliserad och med lokala kontor över hela landet, är också en del av verksamhetsiden. Länsförsäkringars 3,7 miljoner kunder kan uträtta bankärenden och få hjälp med bostadsfinansiering och privatlån på något av de många kontoren runtom i landet. Banken har satsat mycket på sina kunder och enligt Svenskt Kvalitetsindex 2016 har de mycket hög andel nöjda kunder. Målet är att ha en fortsatt god tillväxt av volym och lönsamhet, men samtidigt hålla risknivån nere, för kundernas trygghet.

    Länsförsäkringar Bank är som sagt uppdelad i lokala kontor, så du är kund hos banken i den region där du bor. Länsförsäkringar Stockholm tillgodoser behoven hos alla kunder i Stockholms län. Där har de en stark ställning på bolånemarknaden, eftersom Länsförsäkringar är ett av de största bolåneinstituten i Sverige. Med Länsförsäkringars bolån kan du låna upp till 85 % av värdet på din blivande bostad och även få heltäckande lösningar när det gäller försäkringar i samband med köpet. Man har stor lokal marknadskännedom tack vare decentraliseringen, som är en av Länsförsäkringars grundläggande policy. Alla affärsbeslut, på kundnivå likväl som på högre nivå, fattas lokalt. Genom att prioritera personliga kundmöten och långvariga relationer, bäddar man för att det bästa möjliga bostadsköpet ska kunna genomföras för kunden. Det stora utbudet av digitala tjänster ger möjlighet att på ett smidigt sätt hantera bolånen och andra privatekonomiska ärenden.


    Länsfärsäkringar Bank bo- och privatlån

    Länsförsäkringar erbjuder ett antal olika produkter. Billån, sparande, privatlån och även som tidigare nämnts; bolån. Länsförsäkringar bank bolån kan vara ett alternativ för dig som funderar på att köpa bostad. MyLoan erbjuder en jämförelsetjänst, där du kan få reda på vilka banker som kan erbjuda just dig de mest förmånliga lånen. Kanske är det just Länsförsäkringar bank Stockholm som erbjuder de bästa räntorna och lånevillkoren. Eller så är det bättre för dig att titta på konkurrerande banker. När det gäller övriga lån kollaborerar MyLoan med 22 kreditgivare och banker i Landet. Det borgar för att du ska kunna få de förmånligaste räntorna på marknaden. Styrkan i vår tjänst ligger i att du inte behöver göra en kreditupplysning för varje bank; vi tar ut endast en kreditupplysning från UC och använder den för att behandla din ansökan hos samtliga långivare.


    Olika typer av kort hos Länsförsäkringar

    Att ha någon typ av bankkort är en självklarhet för de flesta idag. Det gör att man kan känna sig tryggare, eftersom man inte bär omkring på kontanter. Det är också bekvämare att handla med ett kort. Särskilt när du numera kan ha en omedelbar koll på kontostatusen i din mobilapp. Länsförsäkringar Bank erbjuder tre typer av kort. Bankkort privat är kopplat till ditt privatkonto hos Länsförsäkringar Bank Stockholm. Kortet kan användas i hela världen för alla typer av köp, både online och i butik. Nästa kort heter Kreditkort privat. På det här kortet har du en buffert, vilket utgör en extra trygghet. Du kan välja om du vill betala hela summan på krediten du tagit ut, eller om du vill delbetala den. Sist har vi ungdomskortet. Kortet har ingen nedre åldersgräns, utan det är du som förälder som bestämmer när du vill att ditt barn ska ha ett kort.


    MyLoan hjälper dig hitta rätt lån

    Hos Länsförsäkringar Bank finns ett antal olika produkter, när det kommer till sparande och lån. De erbjuder ett flertal sparformer, från enklare sparkonton till aktie- och fondsparande. Räntan på ett fastlånekonto ligger på 0,05 % till 0,95 %. Bolånen ligger på räntor mellan 2,03 % och 3,30 %, beroende på belåningstid och det allmänna ränteläget. MyLoan kan hjälpa dig med lån upp till 500 000 från Länsförsäkringar Bank Stockholm eller någon annan för dig bättre lämpad bank. Vi hjälper dig också med att göra detaljerade jämförelser av lån, för att optimera dina möjligheter till så bra villkor som möjligt - vare sig du vill samla lån eller ansöka om ett nytt. Dessutom skiljer sig de olika långivarnas krav på din privatekonomi åt. Där kan vi sortera bort de banker och långivare som inte passar din ekonomi av olika anledningar. Länsförsäkringar är en av de 22 långivare MyLoan samarbetar med.


    En komplett internetbank

    På Länsförsäkringar Bank Stockholm kan du sköta alla dina bankärenden online. På Mina sidor kan du enkelt och kostnadsfritt uträtta bank- försäkrings- och pensionsärenden. Du kan även öppna konton om du vill göra det, söka och hantera dina lån, justera dina fondinnehav och till och med handla med svenska aktier och värdepapper. Du kan också teckna nya försäkringar, göra skadeanmälan och kontrollera din pension. Du kan logga in med säkerhetsdosa eller BankID. Länsförsäkringar Bank har även en app, som till och med vunnit pris för sin användarvänlighet. Appen fungerar för både Android och iOS. Den kan du till och med användas med röststyrningsfunktionen Siri för att göra överföringar mellan konton. Är du en Apple Watch eller Android Wear användare, kan du se saldo och göra överföringar på din klocka. Du behöver inte ens öppna mobilen för att göra en överföring mellan konton eller kontrollera hur mycket pengar du har.


    Service och kundtjänst hos Länsförsäkringar Bank

    Banken håller fanan högt när det gäller service och personliga relationer med sina kunder. Kundcenter på Länsförsäkringar Bank har öppet mellan 08-22 på vardagar och 10-15 på helger. Där får du personlig service. På telefonbanken kan du göra alla automatiserade bankärenden dygnet runt och slipper på så sätt sitta i telefonkö. På MyLoan hjälper även våra erfarna lånerådgivare dig med att hitta bästa lösningen, vare sig det gäller lån hos Länsförsäkringar Bank eller någon annan långivare. Vår kundtjänst är öppen måndag till torsdag 08-17 och fredag 08-16 och du kan även givetvis e-posta oss om det passar dig bättre. Hos MyLoan kan du även jämföra bolån, ränta på sparkonton olika aktiedepåer, i våra listningar av dem. Du får snabbt en bild av var du ska sätta in dina sparpengar eller titta närmare på ett bolån.


    FAQ

    1996 grundades Länsförsäkringar Bank som ett helägt dotterbolag till Länsförsäkringar AB. Det är ett bolag som är kundägt och uppdelat i 23 lokala Länsförsäkringsbolag. Man började med att erbjuda lån, men banken utökade sedan sortimentet med olika sparformer, kort och hypotekslån.
    Länsförsäkringar Bank ägs av Länsförsäkringar AB.
    Banken har 128 kontor runtom i Sverige, för att kunna ge Länsförsäkringars kunder maximal service och personliga möten. Länsförsäkring Bank har även digitala tjänster och service via telefon och dator, för att kunna tillgodose sina kunders behov när det gäller bank- och lånefrågor.
    Öppettiderna hos Länsförsäkringar Bank är vardagar mellan 08-22, lördagar och söndagar 10-15. De automatiska tjänsterna har öppet dygnet runt. Där kan du göra dina vanligaste bankärenden och även spärra kort. Du kan även skicka e-post, antingen direkt eller via hemsidans formulär, som du enkelt fyller i.
    Länsförsäkringar Bank arbetar kontinuerligt med att utveckla säkerheten för internettjänsterna. De har också detaljerade beskrivningar hur du som användare ska gå till väga för att skydda dina uppgifter så bra som möjligt. De har också integrerade säkerhetslösningar för kortanvändning online.
    Länsförsäkringar har ett flertal olika sparformer. Det finns olika sparkonton, så som sparkonto, fasträntekonto och kapitalförsäkring. Du kan även spara och investera i fonder och aktier via banken. Är du intresserad av andra typer av värdepapper kan Länsförsäkringar Bank hjälpa dig med det också.
    Det finns tre huvudtyper av lån på Länsförsäkringar Bank. Billån, bolån och privatlån. Funderar du på att köpa villa eller lägenhet, erbjuder banken lån på upp till 85 % av objektets värde. När det gäller privatlån kan du låna upp till 350 000 kronor utan säkerhet.
    Räntorna på bolånen ligger mellan 2,03-3,30 % på bottenlånet. Du kan sedan välja om du vill ha en marknadsanpassad rörlig ränta eller binda den. För den som är intresserad av att spara ligger fasträntekontots ränta på 0,05 % för tre månader och 0,95 % för femårssparandet.
    Länsförsäkringar vann pris på Mobilgalan 2016 för bästa mobila bank. Appen är långt utvecklad om man jämför med andra bankers. Förutom att uträtta dina bankärenden, spara och få en överblick över lån och försäkringar, så kan du till och med förlänga dina lån i den.
    Banken har flera typer av kundtjänst som kunderna kan använda. Handläggarna är uppdelade på privat, företag och lantbruk; för att kunna ge maximal service. På telefonbanken kan du utföra de automatiska tjänsterna dygnet runt. Ärenden som gäller att spärra kort och anmäla skada till försäkringsbolaget är öppet dygnet runt.




    Kontaktuppgifter

    MyLoan har öppet
    Mån - Tor 08:00 - 17:00
    Fre 08:00 - 16:00

    Besöksadress:
    Grev Turegatan 5
    114 46 Stockholm

    Postadress:
    Insplanet AB
    Box 26 000
    SE-100 41 Stockholm

    Telefon:
    08 - 51 000 050

    E-post:
    info@myloan.se

    Fax:
    08-51 000 001

    Kundbetyg

    Följ oss på Twitter Följ oss på Facebook Följ oss på Google+

    © 2018 MyLoan. Alla rättigheter förbehållna.
    Insplanet AB - Box 26 000 - 100 41 Stockholm - Org.nr 556567-6227

    Kundtjänst: 08 - 51 000 050 Kundtjänst: 08 - 51 000 050
    Mån – Tor 08:00 – 17:00 Fre 08:00 – 16:00


    Ett annuitetslån på 100 000 kr, utan avi/uppläggningsavgifter, en återbetalningstid på 10 år med nominell exempelränta 5,65 % (rörlig ränta) ger effektiv ränta 5,80 %. Månadskostnaden blir 1 093 kr (fördelat på 120 betalningstillfällen) och totalt belopp att betala 131 125 kr. Per 2017-09-20.

    Allmänt: Räntan du kan komma att erbjudas via vår tjänst är rörlig och bestäms individuellt av våra samarbetande banker och långivare efter en kreditprövning. Erbjudna räntor (inklusive alla avgifter) varierar från lägst 2,95 % till högst 35,70 % per 2017-09-20. Den kortaste återbetalningstiden är 2 år och den längsta 15 år.